Uw Bijen!

Heeft u een royale tuin en wilt u die graag verfraaien met een exclusieve en milieuvriendelijke inrichting?  Heeft u wel eens gedacht aan één of meerdere bijenvolken in uw tuin? Het is eenvoudiger dan u denkt! Verspreiding van bijenvolken is van groot belang voor onze regio. Bijen bestuiven immers de bloemen, bloemen vormen zaden en zaden vormen voedsel voor mens en dier.

uw bijenkast?

U kunt, als milieubewuste burger, een positieve bijdrage leveren aan deze kringloop door het plaatsen van één of meer bijenvolken in uw eigen tuin. Het is niet alleen interessant om iets over de bijen te weten maar ook leuk om naar de bedrijvigheid van zo’n bijenvolk te kijken. U zult uw kennissen en relaties met zo’n uitzonderlijk bezit verrassen, zeker wanneer u ook honing van uw eigen bijen kunt presenteren. Wij zijn u graag behulpzaam om dit te realiseren. Dat kan variëren van adviezen, ondersteuning en opleiding, maar als u, om wat voor redenen dan ook, niet zelf voor uw bijen kunt of wilt zorgen, dan nemen wij eventueel de complete inrichting en verzorging van u over. Voor meer informatie over de mogelijkheden en de voorwaarden kunt u contact opnemen met ons secretariaat:

U bevindt zich hier: Start Verenigingsactiviteiten Uw bijen